torstai 25. heinäkuuta 2013

Koirieni sukulinjoista

Tiedostan, että tässä blogissa on puhuttu hyvin paljon Deimoksesta, ja aloitan jälleen siitä.
Deimos on myös yhtälailla muiden ihmisten puheissa.
Mietin pitkään että onko tämä aihe edes kirjoittamisen arvoinen, mutta toisaalta eipä se ota jos ei annakaan :)
Deimos näyttää paperilla kutakuinkin tältä

Riskikoira, tiedän.
Deimoksen pentue on suunniteltu mukaviksi perhekoiriksi, joiden kanssa voisi tehdä myös muutaman näyttelyn halutessaan. Ensisijaisesti pennuista haluttiin hyväluonteisia kotikoiria.
Deimos on myös minulle ensisijaisesti erittäin mukava, hyväluonteinen kotikoira, jonka kanssa käyn mielelläni näyttelyssä. Näitä pentuja ei suunniteltu super-matadoreiksi tai maailmanvalloittajiksi.

Se on kaikki, mitä muiden tarvitsee edes tietää koirastani. Deimos harrastaa myös extreme-lentämistä, ei ole paikkaa mihin tai mistä se ei hyppäisi.
Kuitenkin pääasia koirissani on se, että minä itse pidän niistä  Kenenkään muun ei tarvitse.
Mielestäni on hyvin mielenkiintoista, miten tietyn koiran omistaminen voi vaikuttaa siihen miten ihmiset kohtelevat toisiaan. Yhden tietyn koiran omistaminen voi vaikuttaa siihen miten joku tuntematon ihminen muodostaa mielipiteensä toisesta ihmisestä, sekä jakaa mielipiteensä faktana myös eteenpäin.

Kaikki tietävät Van de Pillendijk Divan ja Darcon ja mitä taustalla on, myös minä. 
Diva ja Darco eivät kuitenkaan muuta kotikoirani pätevyyttä kotikoirana, eikä rakkauttani kyseiseen koiraan. Deimos on yksilönä aivan mahtava koira, ja sen koko sisarusparvi ovat hyvin tasaisia koiria 

Minä itse pidän koiristani, ne ovat rakkaita perheenjäseniäni. Aijon myös tulevaisuudessa hankkia "yhtä huonoja" koiria.
Todellisuudessa lähes jokainen belgianpaimenkoira on sukua samoille koirille, ja myös Deimoksen taustalla on Suomalaisia loistonimiä.



Toinen punainen ilopillerini Viena, Boui Moravia Merilen.
Liian vähän tässä blogissa käsitelty toki.

Minä pidän tästä sukutaulusta ja itse koirasta. Viena on yksinkertaisesti upea.
Vienankin taustalla on Suomalaisia koiria, mikä kertonee että Suomalaiset Belgit ovat virallisesti maailmankartalla.
Vienan omistaja ylistää koiraansa, ja se on tärkeintä. On tärkeintä että omistaja ja oikea koira löytävät toisensa ja ovat onnellisia. Super-tyttö  

"Muille olet ehkä pelkkä muru, mutta mulle oot koko pulla"

6 kommenttia:

  1. Taidan olla ihan uuno kun mulla ei ole mitään hajuakaan mitä Divaan ja Darcoon liittyy :_'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällänen... Myöskin kuuma puheenaihe :D

      http://baza.belgi.pl/modules/animal/dog.php?id=13502

      Poista
  2. Aijaijai Vienasta on tullu upee tyttö<3 sen suku on ihan super!

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus ja ihania kuvia! Mäkin rakastan belkkreita, olisin halunut itselleni myös mutta sitten meille tuli tämä koiruus. http://sekarotuisenelamaa.blogspot.fi/ Enkä vaihtaisi sitä mihinkään. <3

    VastaaPoista
  4. Itse olen kans aina ihaillut belkkareita.. ite tuli hankittua tälläinen http://theycametohearmehowling.blogspot.fi/ ja voi kyllä mua nyt on jokainen ihmisenä arvostelemassa kun yhteen blogi päivitykseen vähän kerroin alku arjesta koiran kanssa... KAikki ovat yhtäkkiä jtn super Husky tietäjiä :D

    Mä olen sitä mieltä, että ihminen itse tuntee itsensä ja koiransa ja se riittää!

    Myös tän koirani toisesta vanhemmasta on juttua Andys Joy. Mutta en mä ymmärrä miksi niit pitää huudella ympäri kaupunkia jos ne on täyttä paskaa... se on kai vähänku rikkinäine puhelin.. Että maanantaina olet hommannut huskyn joka on kiltti koira eikä tekis kellekkää mitään nin perjantaina kuulet omistavasi tappaja hurtan joka söi naapurin lapsen... Noh toisesta krvasta sisään ja toisesta ulos. :)

    VastaaPoista
  5. mä niiiiiin tiedä mistä sä puhut...... Mulla tämä sinun Deimoksen kaltainen koira, Irene. Silti mulle maailman rakkain! Niin rakas, rakas, rakas , sanoi kuka mitä vaan.

    VastaaPoista